„Wood-Mizer“ mašinos prisideda prie ekonomikos augimo ir verslo galimybių moterims Pakistane

By Rafaela Laurentino, Wood-Mizer

Bendrovė „Ciqam Green Solutions Private Limited“, taip pat žinoma kaip „Ciqam“, veikia tolimojoje Pakistano šiaurėje, netoli sienos su Kinija, Hunzos slėnyje. Šiame regione yra daug aukštų kalnų ir kaimų, įsikūrusių maždaug 2 500 metrų aukštyje virš jūros lygio. Hunzos slėnyje, kurį kadaise valdė kunigaikščiai, gausu istorinių paminklų.

Įmonės pavadinimas „Ciqam“ burušų kalba reiškia „žalia“: ši spalva simbolizuoja augimą ir klestėjimą. „Ciqam“ siekia suteikti moterims daugiau galių, skatinti lyčių lygybę ir prisidėti prie tvaraus vystymosi. Turėjome galimybę pasikalbėti su „Ciqam“ generaline direktore Akila Bano ir sužinoti, kaip įmonė padeda moterims Pakistane įveikti socialines ir kultūrines kliūtis, trukdančias įgyti ekonominių galių.

Ciqam Green Solutions Private Limited

„Bendradarbiavome su Pakistano Aga Khano kultūros tarnyba (AKCSP), kuri rūpinasi kultūros paveldo objektų išsaugojimu ir populiarinimu“, – sako Akila. „Projekto tikslas – sudaryti galimybes jaunoms moterims iš neturtingų šeimų, kad jos galėtų dirbti dailidėmis, santechnikėmis ir mūrininkėmis, t. y. dirbti pagal profesijas, kurios Pakistane laikomos daugiausia vyriškomis. Šiuo projektu siekiama pakeisti tradicinį požiūrį į moteriškumą.“

Akila prisijungė prie AKSCP kaip stažuotoja būdama labai jauna, kai organizacija dirbo atkurdama 1100 metų senumo Altito fortą – vieną seniausių Gilgito-Baltistano paminklų, iškilusį Šilko kelio prekybos kelyje tarp Kinijos ir Europos. Akila daug ko išmoko iš užsienio ekspertų, turinčių paveldo objektų atnaujinimo patirties. Ji įgijo naudingų įgūdžių, pavyzdžiui, topografinių ir architektūrinių matavimų ir braižybos. 2008 m. Gilgite-Baltistane lankėsi Norvegijos ambasados, kuri yra pagrindinė Aga Khan kultūros fondo rėmėja, atstovai. Ambasados darbuotojus sužavėjo unikalūs Hunzos slėnio jaunų moterų medienos apdirbimo įgūdžiai.

1100 metų senumo Altito fortas

Ambasada organizavo dviejų savaičių vizitą į Norvegiją, per kurį ši moterų grupė mokėsi iš Norvegijos medienos apdirbimo meistrų ir susipažino su modernia medienos apdirbimo įranga.

„Per šį vizitą pirmą kartą pamatėme „Wood-Mizer“ medienos pjovimo stakles ir buvome nustebinti, kaip jos veikia“, – dalijasi įspūdžiais Akila. „Grįžę į Pakistaną apsidžiaugėme sužinoję, kad Norvegijos ambasada nusprendė padovanoti mums medienos apdirbimo stakles, ir tikėjomės, kad tai bus „Wood-Mizer“.“ 2008-2016 m. ambasada finansiškai rėmė „Ciqam“. Tiek laiko pakako, kad įmonė išaugtų ir įsitvirtintų kaip nepriklausoma įmonė.

„Šiandien didžiuojamės galėdamos pasakyti, kad savo verslą valdome kaip nepriklausomos moterys. Tai atitinka vieną pagrindinių mūsų projekto tikslų – suteikti moterims galimybę pačioms rūpintis savo gyvenimu ir prisidėti prie ekonomikos.“

„Wood-Mizer“ technologija

„Pakistane lentpjūvėse ir medienos apdirbimo dirbtuvėse dažnai naudojama pasenusi įranga. „Wood-Mizer“ siūloma technologija yra unikali ir nauja Pakistane“, – sako Akila. „Wood-Mizer“ staklės pakeitė mūsų senąjį juostinį pjūklą, kuris turėjo atvirus ašmenis ir todėl buvo nesaugus. Be to, senosios staklės buvo neefektyvios ir reikalavo daugiau rankų darbo.“

Naujosiose „Wood-Mizer“ juostinėse staklėse LT70 naudojama siaurapjūklio technologija. Šiuo pjūklu daromas ne platesnis kaip 2 mm pjūvis. Todėl iš kiekvieno rąsto galima pagaminti daugiau lentų ir susidaro pjuvenų. Po juostinių staklių lentos perleidžiamos per „Wood-Mizer“ apipjaustymo stakles EG300, kurios pašalina kraštus ir supjausto lentas iki norimo dydžio. Naudojant šias dvi „Wood-Mizer“ stakles kartu, gerokai padidėja našumas ir palengvėja darbas.

Perėjus prie „Wood-Mizer“ įrangos pagerėjo ir sauga, ir efektyvumas, todėl iš kiekvieno rąsto galime išgauti daugiau produkto ir sutrumpinti gamybos laiką. „Tikiuosi pristatyti kitas „Wood-Mizer“ stakles ir technologijas, nes toliau bendradarbiaujame ir augame.“

„Ciqam“ specializuojasi trijose skirtingose produktų linijose:

1.    Baldai, įskaitant tokius daiktus kaip kėdės, stalai ir spintos.
2.    Statybos ir restauravimo darbai: langų, durų, grindų, medinių sienų plokščių ir stogo dangos montavimas.
3.   Gamina įvairius daiktus, pavyzdžiui, indus, stalo įrankius, žaislus vaikams ir instrumentus savo muzikos mokyklai. Šiuos daiktus jie gamina iš medienos atraižų.

Jie teikia pirmenybę veiksmingam išteklių naudojimui, kad niekas nenueitų perniek. Svarbiausi principai: didelė išeiga ir pakartotinis medienos panaudojimas.

Įsipareigojimas užtikrinti aplinkos tvarumą

Akila pasisako už aplinkos tvarumą ir yra susirūpinusi dėl klimato kaitos. Gilgito-Baltistano, apsupto Karakorumo kalnų grandinės ir ledynų, kalnų viršūnėje yra siaura žalioji juosta, užimanti tik 2 % visos 72 000 km² teritorijos. „Čia yra didelis nuošliaužų pavojus. Kad jį sumažintume, sodiname medžius, kuriame žaliąsias juostas, padedančias išvengti erozijos ir perdirbti anglies dioksidą. Per pastaruosius trejus metus pasodinome apie 13 000 medelių.“

Hunzos slėnis

„Iš esmės perdirbame vadinamąją „žaliąją medieną“, o ne miško medieną. Mūsų regiono miškuose auga kadagiai ir deodarai, o medienos pramonei auginamos tuopos, šilkmedžiai, graikiniai riešutai ir aliejiniai augalai. Medžių kirtimas miške reikalauja daug darbo ir laiko, nes kai kuriems medžiams yra daugiau nei šimtas metų, tačiau žalia mediena paprastai subręsta per 15–20 metų ir ją lengva sodinti.“

Švietimas yra pagrindinis „Ciqam“ misijos aspektas. Organizuodami seminarus ir informavimo kampanijas jie siekia šviesti pjovėjus, dailides ir medienos tiekėjus apie vietinės „žaliosios medienos“ naudojimo, užuot kirtus miškus, naudą.

Lyčių lygybė ir ekonominių galių suteikimas

2008 m. „Ciqam“ inicijavo projektą, kurio tikslas – suteikti jaunoms moterims iš neturtingų šeimų staliaus, santechniko ir mūrininko profesijų darbą. Remiama AKCSP, „Ciqam“, prieš įtraukdama šią iniciatyvą į savo verslo planą, sėkmingai apmokė daug moterų iš NVO.

„Tikiu, kad moterims reikia suteikti daugiau galių. Aš pati esu kilusi iš neturtingos šeimos ir pažįstu daug kitų merginų, kurių padėtis yra tokia pati. Mes tiesiog norime dirbti, kad aprūpintume savo šeimas“, – sako Akila. „Ypač čia, mūsų regione, susiduriame su vyrų dominuojama visuomene, kurioje egzistuoja diskriminacinės kliūtys, nurodančios, kurios darbo vietos skirtos vyrams, o kurios – moterims. Daugelis darbo vietų yra atskirtos pagal lytį, todėl norime tai įveikti, kad visi būtume lygūs žmonės ir turėtume vienodas galimybes. Norime užtikrinti, kad nepriklausomai nuo to, ar gimėte mergaite, ar berniuku, galėtumėte eiti pasirinktu keliu.“

Kartu jos meta iššūkį tradicinėms lyčių normoms ir atveria duris naujoms karjeros galimybėms.

„Man didelė garbė matyti pokyčius, kuriuos atnešė „Ciqam“, – sako Christoffas du Plessis, „Wood-Mizer“ techninis pardavimo atstovas. „Iš daugiau nei 100 000 staklių, kurias „Wood-Mizer“ pagamino per savo 40 metų istoriją, daug jų valdo moterys operatorės ir verslininkės. Labai smagu, kad tokia įmonė kaip „Ciqam“ prisideda prie Pakistano ekonomikos, o bendruomenė remia moterims priklausančias įmones, nes vyresnieji ir vietiniai gyventojai laimina mūsų mašinas, kad jos klestėtų.“

***

Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį
Gaukite naujienas el. paštu apie išskirtinius ir specialius pasiūlymus, naujus produktus ir kvietimus į specialius renginius!